Het flitst behoorlijk
“Kan ik u helpen?”, hoor ik uit een hoek en een vriendelijke verkoper kijkt me aan. Ik kijk op de monitors en zie dat nummer 24 aan de beurt is. Mijn bonnetje is nummer 26. “Euhhh…ik heb nummer 26”, antwoord ik. “Geen probleem, ik heb tijd voor u”. De monitors worden aangepast. “Wat zoekt u?”, hoor ik vervolgens. “Een reportageflitser”. “Daar hebben we er genoeg van”, zegt de verkoper olijk. Hij vraagt of ik meer specifiek kan vertellen wat voor flitser ik zoek. Dat kan ik. En ik krijg ongevraagd advies over flitstechnieken. Aardig. Het is best druk maar de verkoper neemt alle tijd om mij zo goed mogelijk te helpen. Hij heeft een stuk kennis dat ie graag met mij wil delen. Dat vind ik nou leuk bij Kamera-express. Ik ben een gewaardeerde klant en zo voel ik dat ook. Het is een groot verschil met andere electronicaboeren die ongeïnteresseerd een doos over de toonbank schuiven, ondertussen op het horloge kijkend of het nog geen lunchtijd is. De tips leiden ertoe dat ik nog enkele extra spulletjes aanschaf, maar het is prima. Afrekenen en blij naar huis. De flitser? Die doet het prima.