Mijn Triumph

… is verkocht. Hoe dit ging? Lees het hier. Maar hoe ging het de acht jaar dat ik hem had? Dat staat hieronder.

De Speed werd mijn eigendom op 7 maart 2009. Het ding is door Axel’s Bikeshop uit Engeland geimporteerd met 23.900 km op de teller. Ik had sinds 10 november 2005 op een uit 1996 daterende Suzuki Bandit 1200S rondgereden, tot volle tevredenheid, maar ik wilde na 3,5 jaar wat moderners onder de billen. Het concept van de naked bike is iets waar ik me tot op de dag van vandaag uitstekend op thuis voel. Dus toen ik iets anders zocht was dat nog lastig want welke naked bike zou dat dan moeten worden? Toen ontd90000 (Medium)ekte ik de Triumph driepitters.

Axel heeft een leuke zaak, nog steeds, en Axel doet totaal niet moeilijk over hoe hij aan zijn fietsen komt. Hij vertelt het in geuren en kleuren en hij is er trots op. Over de service geen klachtenStartmotorkoppeling (Medium). De Triumph stond in zijn showroom te glimmen alsof hij nieuw uit de fabriek kwam. Zelfs het oorspronkelijke onderhoudsboekje zat erbij. We werden het eens en ik kon erop naar huis. De Triumph is daarna nogal aangepast. Wat eraan gedaan is kun je hieronder lezen. De motor heeft in 2015 in blad Moto73 gestaan als MarathonMotor. Een leuke ervaring.

In oktober 2016 is de brommer verkocht met 121.500 km op de teller.

 

Het volgende is aan de brommer gedaan:

Technische problemen:

  • Balhoofdlager – april 2012
  • Stator (dynamo) opnieuw gewikkeld – 12-9-2012
  • Waterpomp – 20-10-2012
  • Accu – omgewisseld naar een Lithium Ion accu van JM-products – 17-5-2014
  • Distributieketting (modificatie kit), gaskabel – 21-5-2014
  • Startmotorkoppeling. Vervangen door een gemodificeerde van Triumph zelf – 17-10-2014
  • Accu, nu een lithium-ion accu van Shido – 16-2-2015

Accessoires en andere (on)zin:

  • Speedo Healer (het kleinere voortandwiel geeft een tellerafwijking) – 23-3-2010
  • Xenon verlichting – 11 juni 2010
  • K&N luchtfilter – 19 juni 2010
  • Gipro digitale versnellingsindicator – juni 2010
  • Hyperpro gasdemper, andere veren voorvork en aangepaste shims – april 2011
  • Arrow uitlaten – 5-11-2011
  • Remklauwen Suzuki GSXR1000 (Tokico) n.a.v. deze tip en passende HEL remleidingen en Nissin radiale rempomp – 2011
  • Tune ECU maatwerk mapping bij Tovami Goes (Ruud Fredriks) – 26-4-2012
  • Velgen zwart gepoedercoat – april 2012
  • Rizoma Triumph superbike stuur – 2012
  • Rizoma remvloeistof reservoir – 2-11-2014
  • Middenbok – 28-2-2015
  • Hyperpro voorvork shimstack aangepast, SKF keerringen geplaatst – maart 2015
  • Hydraulische hoogteverstelling gasdemper – maart 2015
  • Radiator/oliekoeler siercover.
  • Rem- en koppelingshendel.

En natuurlijk banden, kettingen, olie, kleppen stellen….het gebruikelijke werk. Dit laat ik altijd bij KAT motoren doen in Noordwijkerhout.

TriumphLelystad (3) TriumphLelystad (2) TriumphLelystad (1) 15AY1-4197 (Large) 15AY1-4583 (Large) 15AY1-3649 (Large) Assen 2015 (1) DSC_4734 DSC_4746 DSC_4755 20150628_161214 20150621_110237 Zandvoort-1 (Medium)

 

 

2 reacties

  1. sam schreef:

    Wordt het onderkuipje en de seatcover eventueel apart verkocht?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.